0212 232 39 90 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

6 Adımda Sağlıklı Kilo Almak

Kadınların en büyük derdi kilo vermek gibi görünse de çok zayıf olan ve kilo almak için mücadele eden kadınlar da vardır. fazla kilolu olmak nasıl sağlığa zarar veriyor, kişinin psikolojisini olumsuz etkiliyorsa çok zayıf olmak da aynı şekilde kişiye zarar vermektedir. Bu nedenle sağlıklı kilo almak için uygulanması gereken bazı yöntemleri sizinle paylaşmayı uygun gördük.

Dünya Sağlık Örgütü’ne göre BKİ (Beden Kitle İndeksi) 18,5 ve altı olan kişiler zayıf kabul edilmektedir. bu durumda sağlıklı kilo alabilmek için bazı çözümlemelerde bulunmanız gerekebilir. İşte sağlıklı kilo alabilmek için uygulamanız gereken 6 adım;

ÖĞÜNLERİNİZİ DÜZENLEYİN

Zayıf olan kişiler kilo almadıklarını açıklarken sürekli bir şeyler yediklerini söylerler. Oysa sağlıklı kilo almanın yolu bu değildir. Aynı zamanda genellikle zayıf olan kişilerin öğünleri atladığı ve çok az beslendikleri görülmektedir. Bu nedenle ilk adımınız öğünlerinizi düzenlemek olmalıdır. 3 ana 3 ara öğün için bir plan hazırlayarak buna göre hareket etmelisiniz.

TEK ÖĞÜNDE BÜYÜK PORSİYONLARI TERCİH ETMEYİN

Hiçbir zaman tek öğünde çok fazla yemek yememelisiniz. Bu kaş yapayım derken göz çıkarmak olacaktır. Çünkü ardından hazımsızlık ve iştah kapanması gibi sorunlar yaşayabilirsiniz. Bu nedenle de yukarıda da bahsettiğimiz gibi öğünlerinizi bölün ve normal porsiyonlarla beslenin.

ARA ÖĞÜNLERİ UNUTMAYIN

Ana öğünler kadar ara öğünler de önemlidir. Bunun için hoşunuza giden ara öğünleri belirleyin ve yemeklerden 1-2 saat sonra bunları tüketin. Kuru meyveler, kahve yanına kurabiye veya bir kase meyveli yoğurt hem lezzetli hem de sağlıklı ara öğün atıştırmalıklarıdır.

DÜZENLİ BESLENİN

Belki 3 ana 3 ara öğün uygulamasında zorlanabilirsiniz. Ancak bir iki gün bu şekilde devam edince alıştığınızı siz de göreceksiniz. Bu nedenle düzenli beslenmekten vazgeçmeyin.

EGZERSİZ ŞART

Sadece kilolu olanların değil zayıf kişilerin de egzersiz yapması gerekir. Vücuttaki kas kütlesini arttırmak için düzenli egzersiz şarttır.

SU HAYATTIR

Hiçbir şekilde su içmeyi unutmamalısınız. Günde en az 8 bardak su tüketimi kilo almanızı kolaylaştıracaktır.