0212 232 39 90 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

Doğum Sonrası Kilo Verme

Doğum sonrası kilolar her annenin sorunudur, Planlı gebeliklerde ideal vücut ağırlığında olan bir anne ortalama 10-12.5 kg alarak hamilelik sürecini tamamlar. Sonrasında genellikle dengeli bir beslenme programı ve emzirme ile birlikte ilk 4 ay aylık 1-1,5 kg kilo verebilir ve ideal vücut ağırlığına yaklaşır. Ancak yüksek vucüt ağırlığı ile plansız bir hamilelik başlangıcı ve kontrolsüz bir hamilelik süreci geçiren bir annede alınan hamilelik kiloları 30 kg’a kadar yükselebilir. Alınan bu kiloları vermek ve vücudun toparlanması daha fazla zaman alacaktır. Doğum sonrasında hamilelik sürecinde alınan bu kilolardan hızla kurtulmak isteyen anneler hızla kilo kaybetmek uğruna yanlış uygulamalar sonucu kas dokularını kaybeder ve aynı zamanda süt salgıları azalır, İlk 6 ay bebek için gerekli tüm besin bileşenleri anne sütü tarafından salgılandığı için malnütrisyon(yanlış beslenme) uygulamalarına mağruz kalan annelerin vücut depolarındaki eksikliğinde bebeğe yeterli besin öğesi geçişi sağlanamayacaktır. Bu durum hem bebeğin gelişimini engelleyip hemde annenin kas kaybetmenize neden olacaktır. Özellikle karbonhidratta fakir beslenme düzeni anne sütü salgılanmasını olumsuz yönede etkilemektedir. Düzenli emziren bir anne süt salgısı için fazladan yaklaşık 500-700 kkal enerji harcar bu değer hızınıza göre değişmekle birlikte 45 dakika yüzmeye eşdeğerdir. yüzden emzirmek hem anne hemde bebek sağlığı açısından çok önemlidir. Sizde kendi hamilelik döneminde alınan fazla kilolardan kurtulmak, bebeğinizin gelişimini ve sağlığını olumsuz yönde etkilememek için öncelikle planlı gebeliklere yönelin, hamilelikten itibaren size en yakın beslenme uzmanına başvurun. Sağlıklı nesiller yetiştirmek için hem anne hem bebek sağlığı bizim için çok önemlidir.
Doğum sonrası öneriler ;
Bol su tüketin (2,5-3 litre)
Bebeğinizi bir kaç saat aralıklarla emzirin.
Sıvı tüketiminizi artırın sağlıklı içecekler tüketin (ayran, bitki çayları,şekersiz komposto ve hoşaflar)
Yeteri besin bileşenlerini aldığınızdan emin olun
B 12 vitamini en fazla kırmızı et ve yumurtada bulunur eksikliğinde anksiyate ve strese neden olur.
Kalsiyum enfazla et süt ve yumurtada bulunur eksikliğinde osteoporoz riski taşır
D vitamini en fazla balık, yumurta, süt ve süt ürünlerinde bulunur ancak sadece d vitamini içeren besinlerin tüketilmesi yeterli olamayacaktır, d vitaminin aktifleşmesi için gün içinde direk güneş yapılan kısa periyotlu yürüyüşler etkili olacaktır
Demir en fazla kırmızı et, balık,kurubaklagiller, kuru meyvelerde bulunur eksikliğinde üzüm yada dut pekmeziyle takviyesi önerilir. Eksikliğinde halsizlik, aşırı yorgunluk,cilt normalden soluk görülür
Magnezyum ve çinko en fazla bulunan besin fındık, yer fıstığı, bademdir eksikliğinde kas krampları, kas zayıflığı görülür.
Folik asit en fazla yeşil yapraklı sebzelerde bulunur.Gebelik dönemi ve emziklilik döneminde anne sağlığı ve çocuk gelişiminde çok önemlidir.