0212 232 39 90 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

Egzersiz ve Beslenmenin Muhteşem Uyumu

Herkes fit ve çok düzgün görünümlü bir vücuda sahip olmak ister. Bunun için dikkat edilmesi gereken birden fazla konu bulunmaktadır. Öncelikli olarak sadece dengeli beslenerek kilo vermenin mümkün olmadığı bilinmelidir. Çünkü bu şekilde kilo verseniz bile bir süre sonra spor yapmadığınız için kilolarınızı geri alacaksınızdır. Aynı şekilde sadece spor yaparak da kilo vermek mümkün değildir. Bu nedenle beslenme ve sporun birbirinden bağımsız düşünülmemesi gerekmektedir. İkisi ancak beraber gerçekleştiğinde hayallerinizdeki görünüme kavuşabilirsiniz.

Beslenme ve spor sadece kilo vermek için değil var olduğunuz kilonuzu korumak için de çok önemlidir. İdeal kilonuza ulaştığınızda bu kiloda kalabilmek için hayat tarzınızı bir nevi değiştirmiş olmanız lazımdır. Çünkü spor ve beslenme bir gün yapıp ikinci gün bırakılacak durumlar değildir. Bunları yaşam tarzınız olarak belirlerseniz hayatınızın sonuna kadar sağlığınızı da korumuş olursunuz.

Spor yaparken dikkat edilmesi gereken en önemli şey kalori yaktığınızı düşünerek fütursuzca yemek yiyebileceğinizi düşünmemenizdir. Öyle ki bir saat boyunca yaptığınız sporda 200 kalori yakarken dikkatsizce beslendiğiniz bir öğünde anlamadan 500 kalori alabilirsiniz. Bu nedenle spor yapsanız bile sağlıklı beslenmeye devam etmeniz gerekir.

SPOR SONRASI BESLENME NASIL OLMALI?

Spor sonrasında vücut ister istemez acıkıyor ve siz de her şeyi yemek istiyor olabilirsiniz. Ancak öncelikle kendinizi kontrol etmeyi öğrenmelisiniz. Sporuna ardından en sağlıklı beslenme biçimi karbonhidrat ve protein içeren dengeli bir öğün geçirmek olacaktır. Böyle bir öğünde bir porsiyon meyveyle beraber süt veya yoğurt tüketebilirsiniz. Aynı zamanda tam tahıllı ekmekle hazırlanmış tavuklu veya hindi etli bir sandviç de dengeli bir öğün olacaktır.

Spor yaparken suyun en önemli besininiz olduğunu da unutmamalısınız. Susuzluk spor kalitenizi düşürecektir.