Kalori Yakmak İçin 5 Enteresan Yol | Clinimed
Nişantaşı: 0(212) 232 39 90 - Ataşehir : 0(216) 510 34 72 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

Kalori Yakmak İçin 5 Enteresan Yol

Kilo vermek ve sağlıklı kilo kaybı için kalori yakmak önemlidir. Sadece düşük kalorili beslenmenin yanı sıra alınan kalorilerin de yakılması şarttır. Spor yapmak kalori yakmanın tek yolu gibi görünse de kalori yakmak için enteresan yöntemler de bulunmaktadır.

SOĞUK HAVAYA MARUZ KALMAK

Soğuk havaya maruz kalmak kalori yakmak için tercih edilebilecek en enteresan yoldur. Soğuk havada vücudun metabolizması hızlanmakta ve bu nedenle de kalori yakımı artmaktadır. Vücutta bulunan kahverengi yağ dokusu kilo vermeyi kolaylaştırıp şeker hastalığını kontrol altına almaktadır. Soğuk havada da kahverengi yağ dokusu uyarılmakta ve kalori yakılmaktadır.

Araştırmalara göre günde iki saat 17 derece soğuğa maruz kalan denekler 164 kalori yakıyor.

SOĞUK SU TÜKETİMİ

Soğuk havaya maruz kalmak gibi soğuk su tüketimi de kalori yakıyor. Düzenli su içmek metabolizmayı hızlandıran bir seçenekken soğuk su içmenin bunu daha da hızlandırdığı tespit edildi. Ancak bu durum geçici olarak kalori yakmayı sağlasa da her bünyede farklı etki edebilmektedir.

SAKIZ ÇİĞNEMEK

Sakız kalori alımını azaltan bir durumdur. Doluluk duygularını teşvik eden bir etkinlik olan sakız çiğnemek aynı zamanda yemeklerden sonra kalorinin fazla yakılmasını da sağlamaktadır. Yapılan bir araştırmada yemeklerden sonra 20 dakika boyunca sakız çiğneyen kişilerin metabolizmaları çiğnemeyenlere göre daha hızlıydı.

KAN BAĞIŞI YAPMAK

Kan bağışı elbette kalori yakmak için kullanılmamalıdır. Ancak böyle bir etkisi olduğu da gerçektir. Birilerinin hayatını kurtarırken kan verdiğiniz zaman geçici olarak kalori kaybetmiş oluyorsunuz. Bir kan bağışında kişi ortalama 650 kalori yakmaktadır. Ancak kan bağışı her gün yapılamaz, aradan 8 hafta geçmesi gerekmektedir.

HAREKET ETMEK

Hareket etmek derken spordan kastetmiyoruz elbette. Bu masada otururken bacakları sallamanın bile kalori yakmaya yardımcı olduğunu anlatmaya çalışıyoruz. Merdivenleri atlamak, masa temizlemek veya asansör kullanmamak da kalori yakmanın bir yolu.