Menopoz Döneminde Beslenme | Clinimed
Nişantaşı: 0(212) 232 39 90 - Ataşehir : 0(216) 510 34 72 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

Menopoz Döneminde Beslenme

Menopoz dönemi kadınların en zor dönemlerinden biridir. bir inanışa göre menopoz döneminde zayıflamanın çok zor olduğu söylense de bu sözlere kulak asmamanızı öneririz. Menopoza girmiş olabilirsiniz, ancak hayatta bağınızı koparmayın ve fazla kilolarınıza savaş açın. Hormonal anlamda vücutta yaşanan değişimler kilonuzu da etkileyebilir. Yine de menopoz döneminde bazı ipuçları ile sağlıklı beslenmek ve kilo vermek mümkündür. Bu dönemde uzak durmanız gereken bazı besinler vardır. Aynı zamanda bol bol hareket etmek de çok önemlidir.

Erkeklere göre çok daha şanssız olan kadınlar sadece menopoz döneminde değil, ergenlikle beraber değişen hormonların ardından, yapılan doğumlar ve adet döngüsü nedeniyle de kilolarla her zaman savaşmak zorunda kalıyorlar. 30 yaşından sonra her kadının metabolizması her on yılda bir %2-4 arasında yavaşlamaya başlamaktadır. Menopozun ardından ise bu oran çok daha katlanıyor ve haliyle kilo almak kaçınılmaz oluyor. Menopoz sonrasında şişmanlama daha çok erkek tipi şeklinde oluyor. Daha çok göbek çevresi yağlanırken bu kötü bir görünüme neden oluyor.

3 BESİNE DİKKAT

Menopoz sonrasında kadınların 3 besine dikkat etmesi gerekiyor. Bu besinler tuz, protein ve kalsiyum olarak karşımıza çıkıyor.

Menopozun ardından kemik sağlığını korumak çok önemli bir hale geliyor. Bu nedenle de beslenmeye dikkat etmenin önemi iki katına çıkıyor. Kemik erimesini hızlandıran besinlerden biri olan tuz ne kadar fazla kullanılırsa ilerleyen zamanda kemiklerdeki sorunlar da o kadar artıyor.

Protein tüketiminin fazla olması vücuda beraberinde fazla yağ getirmektedir. Bu nedenle özellikle menopoz döneminde protein tüketimini dengelemekte yarar var.

Kemik erimesiyle mücadelenin en büyük anahtarı şüphesiz bol kalsiyum almaktır. Süt, yoğurt, pekmez, susam ve kuru incir gibi besinlerden alınabilen kalsiyumun yanı sıra güneşli havalarda dışarı çıkıp vücuda D vitamini sağlamak da önemli.

Daha detaylı bir beslenme programı için ise mutlaka bir diyetisyene başvurmanızı öneririz.