0212 232 39 90 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

Regl Döneminde Tatlı Krizleriyle Başa Çıkmak

Regl dönemi kadınlar için ağrıların yanı sıra uzun süre devam eden şişkinlikler, meme hassasiyeti, bağırsak fonksiyonlarında bozulmalar ve kabızlık problemlerini de beraberinde getirmektedir. Özellikle regl öncesinde başlayan bu sorunlar regl döneminde de devam etmekte ve zor anlar yaşanmasına neden olmaktadır. Regl dönemi öncesinde ve regl sırasında artan tatlı krizleri her kadının başına gelen bir olaydır. Vücut azalan kan şekerini dengelemek için tatlı ihtiyacını karşılamak üzere beyne sinyaller gönderir. Elbette bu dönemde kadınların en sık tercih ettiği tatlı türü de çikolatadır. Ancak çikolata kalori bakımından masum bir besin değildir. Bu nedenle tatlı krizleriyle baş edebilmek için daha sağlıklı besinlere yönelmek ilerleyen vadede daha olumlu sonuçlar almanıza neden olacaktır.

Regl öncesi dönemde iştahı kontrol edememe, tatlı ve karbonhidrat ağırlıklı besinler tüketme isteği artmaktadır. Ancak bu dönemde sağlıksız besinlerden medet ummak yerine sağlıklı atıştırmalıklarla tatlı krizleri önlenebilir. Kan şekerini dengelemek için ise şu öneriler yeterli olacaktır;

Makarna, beyaz pilav ve patates gibi karbonhidratlar yerine, nohut, kepekli ürünler ve kurubaklagillerden oluşan karbonhidratları tüketmek,

Ara öğünlerde yoğurt, süt ve meyve gibi yiyecekler tercih etmek,

Salata gibi posalı yiyeceklere ağırlık vermek,

3 ana 3 ara öğün olarak beslenmek kan şekerini dengeleyecektir.

Elbette tüm bunları yapsanız bile tatlı isteğiniz devam edebilir. Bu durumda ise daha sağlıklı tatlılar tercih etmeniz iyi olacaktır. Hemen çikolata, bol şerbetli ve kalorisi yüksek tatlılara eliniz gitmesin. Tatlı krizlerini gidermek için her gün ara öğünlerde günde 1 porsiyon olacak şekilde sütlü tatlılar, grissini, diyet bisküvi, taze ananas, kuru kayısı veya incir tüketilebilir.