0212 232 39 90 - 0(532) 275 11 30 info@clinimed.com.tr
EN

Sınav Kaygısıyla Doğru Beslenerek Baş Edin

Başarılı bir gelecek için sürekli çalışıp emek veren öğrenciler bir yandan da sınav stresiyle ve sınav kaygısıyla baş etmeye çalışıyor. Sınavı kazanamazsa başarısız olacağını ve emeklerinin boşa gideceğini düşünen genç bireyler sınav kaygısı nedeniyle hem psikolojik hem de fiziksel sorunlar yaşayabiliyor. Sınav kaygısı kişinin yemeden içmeden kesilmesine bile neden olabilirken bu durum sağlıksız bir çalışma düzenini de beraberinde getiriyor. Çağımızda eskiden olduğu gibi gecelere kadar hiç ara vermeden çalışmanın başarıyı getirmediği biliniyor. Önemli olan verimli vakitte verimli çalışmaktır. Ancak bunun için sınav kaygısı yaşayan genç bedenlerin biraz olsun kaygılarını azaltması gerekiyor.

Sınav kaygısı tıp literatüründe bile bulunurken, belirti olarak yeme davranışı bozukluğu, mide bulantısı, kilo kaybı ve baş dönmesi gibi sorunları beraberinde getiriyor. Ancak doğru bir beslenme düzeniyle sınav kaygısının da azaltılabileceği açık bir şekilde ortadadır. Bu dönemlerde 2 ana 3 ara öğün olarak hazırlanmış beslenme programı çok yararlı olacaktır. Diğer yandan ders başarısını etkileyen gıdaların olmadığı da bir gerçektir. Ancak bazı gıdalarla motivasyon arttırılabilir. Özellikle tarçın bu dönemde mutlaka kullanılmalıdır. Hem kan şekerini dengeleyen hem de konsantrasyon güçlüğü çeken öğrencilerde olumlu etki eden tarçın süte, elma üstüne veya çaylara eklenebilir.

ANTİOKSİDAN BESİNLERLE SINAV KAYGISINI AZALTIN

Sınav kaygısını azaltmak amacıyla antioksidan içeren besinler kullanılabilir. Bu besinler ise şunlardır;

Balık

Ceviz, fındık, badem

Yeşil biber

Maydanoz

Ispanak

Yumurta

Süt

Havuç

Kayısı

SINAV KAYGISINI AZALTMADA İÇECEKLERİN YERİ

Sınava hazırlanan gençler genellikle ders çalışma esnasında içecek bir şeyler tüketirler. Özellikle kahve gibi içecekler ile hem uykularının gelmelerini önler hem de odaklanmak için kahveyi tercih ederler. Ancak bu gibi içecekler uzun vadede çarpıntıya neden olacaktır. Bunun yerine daha doğal içecekler tercih edilmesi hem kaygıyı azaltacak hem de sağlık sorunlarına neden olmayacaktır. Bağışıklık sistemini güçlendirip konsantrasyonu arttırmak için papatya, kuşburnu ve adaçayı çayları tercih edilebilir. Diğer yandan sınav kaygısıyla baş etmeden rezene çok kullanışlıdır. Ancak bu bitki çayları gün aşırı tüketilmemeli, günde 2 fincandan fazla içilmemelidir.